Sopimusehdot

Verkkokaupan yleiset tilaus- ja toimitusehdot

Voimassa 19.06.2018 alkaen

Päivitetty 31.03.2020

1. Raskaanosat.fi verkkokauppa

§ 1. Rasofi Oy (y-tunnus 2664039-9) on Palveluntarjoaja joka tarjoaa palveluun rekisteröityneille yrityksille ja luonnollisille henkilöille (myöhemmin ‘Kauppiaat’) tilaustenvälityskanavan (Raskaanosat.fi) myydä tuotteitaan täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille (myöhemmin ‘Loppuasiakas’).

§ 2. ‘Kauppiaat’ sitoutuvat rekisteröityessään noudattamaan näitä ‘Palveluntarjoajan’ verkkokaupalle asettamia yleisiä tilaus ja toimitusehtoja.

§ 3. Kaikkien ‘kauppiaaksi’ rekisteröityvien on tunnistauduttava maksupalveluntarjoajan palvelussa ennen kuin he voivat vastaanottaa maksuja.

§ 4. ‘Loppuasiakkaat’ on hyväksyvät nämä ehdot tilatessaan tuotteita tai palveluita Raskaanosat.fi verkkokaupasta.

2. Kaupankäynti Raskaanosat.fi kauppapaikalla

§ 1. Kauppapaikan toiminta on välitystoimintaa jossa tuotteita ja palveluita myydään ‘Kauppiaiden’ nimissä ja lukuun. ‘Palveluntarjoaja’ ei esiinny ‘Loppuasiakkaaseen’ nähden myyjänä, eikä palvelussa tehtyihin kauppoihin liittyvät oikeudet ja velvollisuudet ulotu ‘Palveluntarjoajaan’. Selkeyden vuoksi mainittakoon että palvelussa tehtävät kaupat solmitaan aina ‘Loppuasiakkaan’ ja ‘Kauppiaan’ välillä, ja ‘Palveluntarjoaja’ toimii ainoastaan kauppiaidensa asiamiehenä ja edustajana, ei myyjänä.

§ 2. Kauppapaikalla myytävät tuotteet myydään niillä tiedoilla mitkä tuotteen myyntiin asettanut ‘Kauppias’ on ostohetkellä antanut. ‘Loppuasiakkaan’ vastuulla on tarkistaa tiedot ja varmistua tuotteen sopivuudesta. ‘Palveluntarjoaja’ ei ole vastuussa verkkokaupassa myytävien tuotteiden tiedoista tai niiden paikkansapitävyydestä.

§ 3. Kauppapaikalla olevien ilmoitusten on oltava paitsi Suomen Lakien mukaisia, myös asiallisia ja kauppapaikalle sopivia. Paleluntarjoaja pyrkii tarkastamaan ilmoitusten laillisuuden ja pidättää oikeuden poistaa, tai olla julkaisematta laittomiksi tai asiattomiksi katsomansa ilmoitukset. On kuitenkin yksin ‘Kauppiaan* vastuulla että ilmoitukset ovat Suomen lakien mukaisia.

3. Hinnoittelu ja toimituskulut

§ 1. Tuotteiden ja palveluiden hinnat ilmoitetaan arvonlisäverollisena ja ne hinnoittelee tuotteen tai palvelun myyntiin asettanut ‘Kauppias’. Jos tuote tai palvelu on asetettu ostettavaksi Raskaanosat.fi tarjoamia maksutapoja käyttäen, on se myytävä palvelussa sille asetettuun, ja ostoskorissa näkyvään hintaan.

§ 2. Sivustolla myytävien tuotteiden tai palveluiden toimittaminen on sen myyntiin asettaneen ‘Kauppiaan’ velvollisuus.

§ 3. ‘Kauppias’ ei saa periä toimituksesta maksua loppuasiakkaalta tilauksen jälkeen, vaan toimituskulut on sisällyttävä ostoskorissa näkyvään tilauksen hintaan.

4. Tilaaminen

§ 1. Tuotteet ja palvelut tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö käyttäen ‘Palveluntarjoajan’ valitseman maksupalveluntarjoajan maksutapoja.

§ 2. Tilauksen jälkeen ‘Palveluntarjoaja’ säilyttää maksamattoman tilauksen tiedot seitsemän päivää ennen sen peruuttamista. Peruutetut tilaukset säilytetään järjestelmässä seitsemän päivää, jolloin tilauksen voi vielä palauttaa käsiteltäväksi.

§ 3. Verkkokaupassa tehdut tilaukset sitovat ‘Loppuasiakasta’ ja tuotteen myyntiin asettanutta ‘Kauppiasta’ vain kun tilaus on maksettu verkkokaupan maksutapoja käyttäen. Selvyyden vuoksi mainittakoon että muita kuin verkkokaupan tarjoamia maksutapoja käyttäen maksetut tilaukset eivät kuulu näissä sopimusehdoissa kuvatun välitystoiminnan piiriin, vaikka tilaus olisi syntynyt Raskaanosat.fi myötävaikutuksesta.

4. Maksaminen Raskaanosat.fi verkkokaupassa

§ 1. Verkkokaupan maksupalvelut toteuttaa Checkout Finland Oy. Checkoutilla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

§ 2. Checkout-maksunvälityspalvelu välittää ‘Loppuasiakkaan’ maksun ‘Kauppiaalle’ ja on oikeutettu vähentämään ‘Kauppiaalle’ tilitettävästä maksusta ‘Palveluntarjoajalle’ kuuluvan välityspalkkion sekä omien sopimusehtojensa mukaiset välityspalkkiot ja transaktiokulut.

§ 3. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, Checkout on välittänyt maksusi.

4. 1 Maksutavat

§ 1. Pankkimaksut: Käytössä on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. ‘Loppuasiakas’ voi maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteella maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

§ 2. Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

§ 3. Luottokorttimaksut: Verkkokaupassa voi maksaa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

§ 4. Mobiilimaksutavat: Verkkokaupassa on käytössä Pivo, MobilePay, Masterpass ja Sirto mobiilimaksutavat. Mobiilimaksutavat ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

MobilePay: Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/fi-fi/Pages/faq.aspx

Masterpass: Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla: masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

Siirto: Siirto-maksutapa tarjoaa kuluttajalle helpon maksamisen verkkokaupassa.
Kuluttaja valitsee Siirto-maksutavan, syöttää puhelinnumeronsa ja hyväksyy ostoksensa puhelimessa Siirtoa tukevalla mobiiliapplikaatiolla.
Siirto käyttää Automatian maksujärjestelmää. Lisätietoa saat: https://siirto.fi

§ 5. Lasku- ja osamaksupalvelut: Verkkokaupassa on käytössä  Jousto ja OP-Lasku. Loppuasiakas on velvoitettu tutustumaan rahoitusyhtiökohtaisiin tarkempiin ehtoihin, jotka on nähtävissä ennen maksun hyväksymistä. Kun ‘Loppuasiakas’ hyväksyy maksun, hyväksyy hän samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Jousto Laskun ja Osamaksun kuvaus

Jousto on verkkokaupan mukavin maksutapa, jolla voit maksaa Jousto Laskulla tai Jousto Osamaksulla. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4.90 €) ja Osamaksulla max. 24 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 € ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

OP laskun kuvaus

OP Osta laskulla –rahoitus on hyödykesidonnainen kertaluotto, jolla kuluttaja voi maksaa verkko-ostokset erissä

Rahoituksen myöntää OP Yrityspankki Oyj, joka tarkistaa kuluttajan luottotiedot ennen rahoituksen myöntämistä

OP Osta laskulla on tarkoitettu

  • Yli 20-vuotiaille yksityishenkilöille Suomessa
  • Kuluttaja saa ensimmäiselle maksuerälle maksuaikaa 30 päivää
  • Osta laskulla –rahoituksen voi saada 50-2000 euron ostokselle
  • Kuluttaja voi halutessaan maksaa koko velan kerralla pois
  • Osta laskulla –rahoituksen korko on kiinteä 14,95 % ja maksutavasta peritään kuluttajalta 2 euron laskutuspalkkion laskulta

Lisätietoja: www.op.fi

5. Tilaus- ja maksuvahvistus

§ 1. Onnistuneen tilauksen jälkeen loppuasiakkaan sähköpostiin lähetetään tilausvahvistus, jonka liittenä on tilauksen kuitti.  Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

§ 2. Tilauksen jälkeen ‘Kauppiaan’ sähköpostiin lähetetään tilauksen tiedot joista selviää ‘Loppuasiakkaan’ antamat yhteystiedot, kuten: Nimi, Osoite ja puhelinnumero, sekä tilauksen tiedot.

6. Toimitusaika ja tavat

§ 1. Tuotteiden tai palveluiden toimittaminen on sen myyntiin asettaneen ‘Kauppiaan’ velvollisuus.

§ 2. ‘Kauppias’ voi vapaasti valita käytettävän toimitustavan. Käytettävissä olevat toimitustavat ja niiden hinnat on kuitenkin kerrottava, hinnoiteltava ja näytettävä kassalla. Selvyyden vuoksi mainittakoon että toimituskulut saa hinnoitella myös tuotteen tai palvelun hintaan kuuluvaksi eikä toimituskuluja ole pakko veloittaa.

§ 3. ‘Palveluntarjoaja’ ei vastaa missään tilanteissa toimitusten viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista haitoista tai kuluista kummallekaan osapuolelle.

§ 4. Mikäli ‘Kauppias’ ei ilmoita toimitusaikaa tuotetiedoissa, odotetaan ‘Kauppiaan’ toimittavan tuotteet seitsemän (7) päivän kuluessa siitä kun ‘loppuasiakas’ on maksanut tilauksen verkkokaupan tarjoamia maksutapoja käyttäen.

7. Vaihto- ja palautusehdot

§ 1. Yksityishenkilöllä on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

§ 2. Mikäli ‘Loppuasiakas’ on yritysasiakas, ei hänellä näiden sopimusehtojen puitteissa ole palautusoikeutta tilaamilleen tuotteille, vaan palautuksista on sovittava tuotteen myyntiin asettaman ‘Kauppiaan’ kanssa.

§ 3. Palautettavien tuotteiden toimittamisesta tuotteen myyneelle ‘Kauppiaalle’ ja siitä syntyvistä kuluista vastaa tuotteen tilannut ‘Loppuasiakas’, ellei tuotteen myyneen ‘Kauppiaan’ kanssa ole toisin sovittu. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

§ 4. ‘Loppuasiakkaan’ on otettava yhteyttä sekä ‘Palveluntarjoajaan’ että tuotteen myyneeseen ‘kauppiaaseen’ ennen tuotteen palauttamista. Yhteydenotoksi katsotaan sähköpostitse lähetetty ilmoitus osoitteeseen [email protected]  sekä Raskaanosat.fi palvelun kautta tehty palautusilmoitus.

§ 5. ‘Palveluntarjoaja’ ei  ole velvollinen palauttamaan palautetuista tuotteista perittyjä välityspalkkioita, provisioita tai transaktiomaksuja,  eikä mitään muita välittömiä tai välillisiä kuluja tuotteen myyneelle ‘Kauppiaalle’.

§ 3. ‘Kauppias’ voi määritellä omat myynti- takuu- ja palautusehtonsa, mutta ne eivät saa olla yleisiä sopimusehtoja huonommat tai lain vastaiset.

Palautuksia ja reklamaatioita koskevat yhteydenotot:
Rasofi Oy
Patruunantie 7
60200 Seinäjoki

sähköpostitse: [email protected]

puh: 02970300102 (5,59 snt/min+pvm lanka tai 11,17 snt/min mobiili).

Palvelemme verkkokauppaan ja tilauksiin liityvissä asioissa arkisin klo 9-18.

8. Ongelmatilanteet ja sopimusrikkomukset

§ 1. Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilausta, tulee ‘loppuasiakkaan’ ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksesta sekä ‘Palveluntarjoajalle’ että tuotteen myyntiin asettaneelle ‘Kauppiaalle’. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin tms. tuotteen toimittaneeseen logistiikkayhtiöön.

Suositus: Ongelmatilanteissa kuten toimituksen viivästyessä, suosittelemme ensin olemaan yhteydessä suoraan tuotteen myyneeseen Kauppiaaseen ja pyrkimään selvittämään asian kauppiaan kanssa.

§ 2. ‘Kauppiaan’ rikkoessa näitä ehtoja pidätämme oikeuden laskuttaa rikkomuksesta ‘Palveluntarjoajalle’ aiheutuneet välittömät ja välilliset kulut, sekä rikkomuksesta johtuneen reklamaation selvittämiseen käytetyn työn hintaan 40€ /tunti (alv 0%).

§ 3. Riitautetut asiat käsitellään Suomessa ‘Palveluntarjoajan’ kotipaikkakunnalla, ja sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.

§ 4. Palveluntarjoajan korvausvastuu on kaikissa tapauksissa enintään 1000€

Resetoi salasana
Vertaa tuotteita
  • Total (0)
Vertaa