Sopimusehdot

Verkkokaupan yleiset tilaus- ja toimitusehdot

Voimassa 19.06.2018 alkaen

Päivitetty 13.01.2020

1. Raskaanosat.fi verkkokauppa

§ 1. Rasofi Oy (y-tunnus 2664039-9) on Palveluntarjoaja joka tarjoaa palveluun rekisteröityneille yrityksille ja luonnollisille henkilöille (myöhemmin ‘Kauppiaat’) tilaustenvälityskanavan (Raskaanosat.fi) myydä tuotteitaan täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille (myöhemmin ‘Loppuasiakas’).

§ 2. ‘Kauppiaat’ sitoutuvat rekisteröityessään noudattamaan näitä ‘Palveluntarjoajan’ verkkokaupalle asettamia yleisiä tilaus ja toimitusehtoja.

§ 3. ‘Loppuasiakkaat’ on hyväksyvät nämä ehdot tilatessaan tuotteita tai palveluita Raskaanosat.fi verkkokaupasta.

2. Kaupankäynti Raskaanosat.fi kauppapaikalla

§ 1. Kauppapaikan toiminta on välitystoimintaa jossa tuotteita ja palveluita myydään ‘Kauppiaiden’ nimissä ja lukuun. ‘Palveluntarjoaja’ ei esiinny ‘Loppuasiakkaaseen’ nähden myyjänä, eikä palvelussa tehtyihin kauppoihin liittyvät oikeudet ja velvollisuudet ulotu ‘Palveluntarjoajaan’. Selkeyden vuoksi mainittakoon että palvelussa tehtävät kaupat solmitaan aina ‘Loppuasiakkaan’ ja ‘Kauppiaan’ välillä, ja ‘Palveluntarjoaja’ toimii ainoastaan kauppiaidensa asiamiehenä ja edustajana, ei myyjänä.

§ 2. Kauppapaikalla myytävät tuotteet myydään niillä tiedoilla mitkä tuotteen myyntiin asettanut ‘Kauppias’ on ostohetkellä antanut. ‘Loppuasiakkaan’ vastuulla on tarkistaa tiedot ja varmistua tuotteen sopivuudesta olemalla tarvittaessa yhteydessä ilmoituksen laatineeseen ‘Kauppiaaseen’. ‘Palveluntarjoaja’ ei ole vastuussa verkkokaupassa myytävien tuotteiden tiedoista tai niiden paikkansapitävyydestä.

§ 3. Kauppapaikalla olevien ilmoitusten on oltava paitsi Suomen Lakien mukaisia, myös asiallisia ja kauppapaikalle sopivia. Paleluntarjoaja pyrkii tarkastamaan ilmoitusten laillisuuden ja pidättää oikeuden poistaa, tai olla julkaisematta laittomiksi tai asiattomiksi katsomansa ilmoitukset. On kuitenkin yksin ‘Kauppiaan* vastuulla että ilmoitukset ovat Suomen lakien mukaisia.

3. Hinnoittelu ja toimituskulut

§ 1. Tuotteiden ja palveluiden hinnat ilmoitetaan arvonlisäverollisena ja ne hinnoittelee tuotteen tai palvelun myyntiin asettanut ‘Kauppias’. Tuote tai palvelu on myytävä palvelussa sille asetettuun, ja ostoskorissa näkyvään hintaan.

§ 2. Sivustolla myytävien tuotteiden tai palveluiden toimittaminen on sen myyntiin asettaneen ‘Kauppiaan’ velvollisuus.

§ 3. ‘Kauppias’ ei saa periä toimituksesta maksua loppuasiakkaalta tilauksen jälkeen, vaan toimituskulut on sisällyttävä ostoskorissa näkyvään tilauksen hintaan.

4. Tilaaminen

§ 1. Tuotteet ja palvelut tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö käyttäen ‘Palveluntarjoajan’ tarjoamia maksutapoja.

§ 2. Tilauksen jälkeen ‘Palveluntarjoaja’ säilyttää maksamattoman tilauksen tiedot seitsemän päivää ennen sen peruuttamista. Peruutetut tilaukset säilytetään järjestelmässä seitsemän päivää, jolloin tilauksen voi vielä palauttaa käsiteltäväksi.

§ 3. Verkkokaupassa tehdyt tilaukset sitovat niin ‘Loppuasiakasta’ kuin tuotteen myyntiin asettanutta ‘Kauppiasta’. Täten ‘Palveluntarjoajalla’ on oikeus veloittaa kauppiaalta välityspalkkio myös toimitettaessa maksettavista tilauksista, vaikka tilaus myöhemmin peruttaisiin.

Selvyyden vuoksi mainittakoon, että muut kuin verkkokaupan kautta tehdyt tilaukset eivät kuitenkaan kuulu näissä sopimusehdoissa kuvatun välitystoiminnan piiriin, vaikka tilaus olisi syntynyt Raskaanosat.fi myötävaikutuksesta.

4. Maksaminen Raskaanosat.fi verkkokaupassa

§ 1. Verkkokaupan kautta tehdyt tilaukset voi maksaa palveluntarjoajan tarjoamia maksutapoja käyttäen tai tuotteen tai palvelun toimituksen yhteydessä, mikäli sellainen vaihtoehto on kassalla mahdollinen.

§ 2. Verkkokaupan kautta tehtävät maksut vastaanottaa Rasofi Oy.

§ 3. Rasofi Oy ilmoittaa maksun saapumisesta ‘Kauppiaalle’, jonka jälkeen tuotteen tai palvelun voi toimittaa.

§ 4. Rasofi Oy välittää maksut tuotteen tai Palvelun myyneelle ‘Kauppiaalle’ tämän tekemän hakemuksen perusteella seitsemän (7) arkipäivän kuluessa.

4. 1 Maksutavat

§ 1. Maksu toimitettaessa: Maksu suoritetaan käteisellä tai muilla tavoilla suoraan ‘Kauppiaalle’ kun tuote toimitetaan.

§ 2. PayPal: Maksu suoritetaan luottokortilla tai PayPal -tiliä käyttäen ‘Palveluntarjoajalle’.

§ 3. Raskaanosat.fi lasku (14pv): Maksu suoritetaan ‘Palveluntarjoajalle’ laskun perusteella. Laskuvaihtoehto on ‘Loppuasiakkaan’ käytettävissä vain kirjautuneille, ja ennalta hyväksytyille käyttäjille. Maksuehto on netto 14 päivää ja luottoriskin kantaa ‘Palveluntarjoaja’

§ 4. Bitcoin: Maksu suoritetaan Bitcoin kryptovaluutalla Rasofi Oy:lle. Maksun välittää Rasofi Oy:lle Blockonomics. ‘Palveluntarjoaja’ ei vastaa mahdollisista kryptovaluutan arvonmuutoksista johtuvista välittömistä tai välillisistä tappioista ‘Loppuasiakkaalle’ tai ‘Kauppiaalle’. ‘Palveluntarjoaja’ ei myöskään vastaa epäonnistuneista maksuista johtuvista menetyksistä, mutta sitoutuu selvittämään maksuja maksunvälittäjän kanssa. Kryptovaluutalla maksetut tilaukset välitetään ‘Kauppiaalle’ Euroina tilauksella olevan Euromääräisen summan mukaan.

Lisätiedot:

  1. Maksun tekemiseen on aikaa 10 minuuttia, ennenkuin tilaus perutaan.
  2. ‘Palveluntarjoaja’ lisää tällä maksutavalla tehtävään maksuun 0,1% katteen kurssivaihteluiden tasaamiseksi. ‘Loppuasiakas’ hyväksyy tämän veloituksen maksaessaan ja on ‘Loppuasiakkaan’ vastuulla tarkistaa maksettava summa ja sen hetkinen kurssi Euroina.
  3. ‘Loppuasiakkaan’ maksaman kryptovaluutan määrän on oltava tarkalleen maksusivulla näkyvä määrä, muuten maksu epäonnistuu. ‘Palveluntarjoaja’ ei ole velvollinen palauttamaan lohkoketjuun jumiutuneita, väärään osoitteeseen maksettuja tai muuten epäonnistuneita suorituksia.

§ 5.  Raskaanosat Krediitti: Tilaukset on mahdollista maksaa Raskaanosat Krediitillä. Yksi Raskaanosat Krediitti vastaa yhtä Euroa. Raskaanosat Krediittiä on mahdollista ostaa etukäteen jolloin maksutapa vastaa käytännössä ennakkolaskua.

5. Tilaus- ja maksuvahvistus

§ 1. Onnistuneen tilauksen jälkeen loppuasiakkaan sähköpostiin lähetetään tilausvahvistus, jonka liitteenä on tilauksen kuitti.  Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

§ 2. Tilauksen jälkeen ‘Kauppiaan’ sähköpostiin lähetetään tilauksen tiedot joista selviää ‘Loppuasiakkaan’ antamat yhteystiedot, kuten: Nimi, Osoite ja puhelinnumero, sekä tilauksen tiedot.

§ 3. ‘Palveluntarjoaja’ ilmoittaa ‘Kauppiaalle’ kun tilauksen maksu on vastaanotettu ja tilauksen voi turvallisesti luovuttaa. ‘Palveluntarjoaja’ ei vastaa ilman lupaa luovutetuista tilauksista johtuvista välittömistä tai välillisistä menetyksistä.

6. Toimitusaika ja tavat

§ 1. Tuotteiden tai palveluiden toimittaminen on sen myyntiin asettaneen ‘Kauppiaan’ velvollisuus.

§ 2. ‘Palveluntarjoaja’ ei vastaa missään tilanteissa toimitusten viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista haitoista tai kuluista kummallekaan osapuolelle.

§ 3. Nouto (EXW): ‘Loppuasiakas’ noutaa tuotteen sen myyntiin asettaneelta ‘Kauppiaalta’. ‘Palveluntarjoaja perii toimitustavasta ‘Loppuasiakkaalta’ 0,50€ suuruisen käsittelymaksun, jota ei tilitetä ‘Kauppiaalle’. Selvyyden vuoksi mainittakoon että tätä toimitustapaa käytettäessä ‘Loppuasiakas’ ja ‘Kauppias’ voivat sopia toimituksesta ja sen maksusta erikseen.

§ 4. Oma rahti (FCA): ‘Loppuasiakas’ hankkii tuotteelle kuljetuksen omalla kustannuksellaan. ‘Kauppias’ luovuttaa tuotteen ‘Loppuasiakkaan’ nimeämälle rahdinkuljettajalle. Vastuu tuotteesta siirtyy ‘Kauppiaalta’ ‘Loppuasiakkaalle’ kun ‘Kauppias’ luovuttaa tuotteen rahdinkuljettajalle

§ 5. Toimitettuna määräpaikalle (DAP): ‘Palveluntarjoaja’ tilaa tuotteelle toimituksen ‘Loppuasiakkaan’ antamaan osoitteeseen ‘Kauppiaan’ antamasta osoitteesta. ‘Kauppias’ luovuttaa tuotteen ‘Paveluntarjoajan’ nimeämälle rahdinkuljettajalle. Vastuu tuotteesta siirtyy ‘Kauppiaalta’ ‘Palveluntarjoajalle’ kun ‘Kauppias’ luovuttaa tuotteen rahdinkuljettajalle, ja ‘Palveluntarjoajalta’ ‘Loppuasiakkaalle’ kun rahdinkuljettaja luovuttaa tuotteen ‘Loppuasiakkaalle’. ‘Palveluntarjoaja’ perii ‘Loppuasiakkaalta’ toimituksesta ostoskorissa näkyvän maksun, jota ei tilitetä ‘Kauppiaalle’.

7. Vaihto- ja palautusehdot

§ 1. Yksityishenkilöllä on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. ‘Palveluntarjoaja’ ei vastaa palautuksesta kaupan osapuolille aiheutuvista kustannuksista.

§ 2. Mikäli ‘Loppuasiakas’ on yritysasiakas, ei hänellä näiden sopimusehtojen puitteissa ole palautusoikeutta tilaamilleen tuotteille, vaan palautuksista on sovittava tuotteen myyntiin asettaman ‘Kauppiaan’ kanssa.

§ 3. Palautettavien tuotteiden toimittamisesta tuotteen myyneelle ‘Kauppiaalle’ ja siitä syntyvistä kuluista vastaa tuotteen tilannut ‘Loppuasiakas’, ellei tuotteen myyneen ‘Kauppiaan’ kanssa ole toisin sovittu. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

§ 4. ‘Loppuasiakkaan’ on otettava yhteyttä sekä ‘Palveluntarjoajaan’ että tuotteen myyneeseen ‘kauppiaaseen’ ennen tuotteen palauttamista. Yhteydenotoksi katsotaan sähköpostitse lähetetty ilmoitus osoitteeseen [email protected] .

§ 5. ‘Palveluntarjoaja’ ei  ole velvollinen palauttamaan palautetuista tuotteista perittyjä välityspalkkioita, provisioita tai transaktiomaksuja,  eikä mitään muita välittömiä tai välillisiä kuluja tuotteen myyneelle ‘Kauppiaalle’.

§ 3. ‘Kauppias’ voi määritellä omat myynti- takuu- ja palautusehtonsa, mutta ne eivät saa olla yleisiä sopimusehtoja huonommat tai lain vastaiset.

Palautuksia ja reklamaatioita koskevat yhteydenotot:
Rasofi Oy
Patruunantie 7
60200 Seinäjoki

sähköpostitse: [email protected]

puh: 02970300102 (5,59 snt/min+pvm lanka tai 11,17 snt/min mobiili).

Palvelemme verkkokauppaan ja tilauksiin liityvissä asioissa arkisin klo 9-16.

8. Ongelmatilanteet ja sopimusrikkomukset

§ 1. Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilausta, tulee ‘loppuasiakkaan’ ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksesta sekä ‘Palveluntarjoajalle’ että tuotteen myyntiin asettaneelle ‘Kauppiaalle’. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin tms. tuotteen toimittaneeseen logistiikkayhtiöön.

Suositus: Ongelmatilanteissa kuten toimituksen viivästyessä, suosittelemme ensin olemaan yhteydessä suoraan tuotteen myyneeseen Kauppiaaseen ja pyrkimään selvittämään asian kauppiaan kanssa.

§ 2. ‘Kauppiaan’ rikkoessa näitä ehtoja pidätämme oikeuden laskuttaa rikkomuksesta ‘Palveluntarjoajalle’ aiheutuneet välittömät ja välilliset kulut, sekä rikkomuksesta johtuneen reklamaation selvittämiseen käytetyn työn hintaan 40€ /tunti (alv 0%).

§ 3. ‘Palveluntarjoajalla’ on oikeus yksipuolisesti estää ‘Kauppiasta käyttämästä palvelua, mikäli ‘Kauppias’:

  1.  tarkoituksella estää tilauksen tekemisen verkkokaupasta
  2.  myötävaikuttaa tilauksen kiertämiseen välttyäkseen maksamasta välityspalkkiota.
  3.  muulla tavalla hyväksikäyttää palvelua välttääkseen maksamasta välityspalkkiota.

§ 4. Riitautetut asiat käsitellään Suomessa ‘Palveluntarjoajan’ kotipaikkakunnalla, ja sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.

§ 5. Palveluntarjoajan korvausvastuu on kaikissa tapauksissa enintään 500€

Raskaanosat.fi
Logo
Resetoi salasana
Vertaa tuotteita
  • Total (0)
Vertaa
0
Ostoskori